top of page

Algemene Voorwaarden
 
Gegevens KELZI
 
Telefoonnummer: 06-11075798
E-mailadres: info@kelzi.nl
KvK-nummer: 18083745
BTW-nummer: NL001788733B81
 
Toepasselijkheid

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van KELZI  en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen KELZI en u als klant.

  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan u beschikbaar gesteld. Indien gewenst kan ik u een schriftelijk exemplaar van deze algemene voorwaarden toesturen.

  3. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

  4. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden. 

 
Ons aanbod

 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

  2. Het aanbod is vrijblijvend. KELZI is gerechtigd het aanbod ten aller tijden te wijzigen en aan te passen.

  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door u als klant mogelijk te maken. Als wij gebruik maken van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden KELZI niet.

  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. KELZI kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat het voor u als klant duidelijk is wat u rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen;

    • de kosten van verzending;

    • de manier waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen we de prijs kunnen garanderen;

    • de overeenkomst wordt na totstandkoming gearchiveerd, zodat deze voor u tot een jaar na dato in te zien is;

    • de manier waarop u als klant, voor het sluiten van de overeenkomst, de door u in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

 
De overeenkomst

 

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

  2. Indien u het aanbod langs elektronische weg hebt aanvaard, bevestigt KELZI langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.

  3. KELZI zal de volgende informatie kenbaar maken:

  4. Het bezoekadres van de vestiging van KELZI zodat u weet waar u met klachten terecht kan;

  5. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop u als klant van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

  6. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

  7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 
Herroepingsrecht

​

  1. Bij de aankoop van producten hebt u als klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Let wel: dit betreft alleen artikelen die niet gepersonaliseerd zijn. Lees hiervoor verder onder het kopje ‘Uitsluiting van herroepingsrecht’.

  2. Tijdens de bedenktijd dient u als klant zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, zal u het product met geleverde toebehoren in de originele staat en verpakking aan KELZI retourneren volgens instructies ontvangen na contact met KELZI.

  3. Wanneer u gebruik wenst te maken van het herroepingsrecht bent u verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan KELZI. Het kenbaar maken dient u te doen middels een E-mail gericht aan info@kelzi.nl Nadat u kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht dient u het product binnen 7 dagen retour te sturen. U dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

  4. Indien u na afloop van de genoemde termijnen niet kenbaar hebt gemaakt gebruik te willen maken van uw herroepingsrecht of wanneer u het product niet aan ons hebt geretourneerd, is de koop een feit.

 
Kosten in geval van herroeping

​

  1. Indien u als klant gebruik wil maken van uw herroepingsrecht, komen  de kosten van terugzending voor uw rekening.

  2. Indien u een betaling hebt voldaan, zal KELZI dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product terug ontvangen is door KELZI of dat sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

 
Uitsluiting herroepingsrecht

​

  1. Iedere ondernemer kan het herroepingsrecht van een consument uitsluiten voor producten zoals omschreven onder punt 2.

  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

    • die door KELZI tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van u als klant. Oftewel maatwerk producten:

    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

 
De prijs

​

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten  niet verhoogd, al kunnen prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven wel voorkomen.

  2. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

  3. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is KELZI niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 
Conformiteit en Garantie

​

  1. KELZI  staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties en aan redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid.

  2. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 5 dagen na levering via info@kelzi.nl te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

  3. Onze producten hebben een garantietermijn van 12 maanden, gebaseerd op normaal gebruik en bijhorend onderhoud. Informatie hierover kunt u vinden onder het kopje onderhoudsadvies op onze website.

  4. De garantie geldt niet indien:

    • De klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd of bewerkt of door anderen heeft laten repareren of bewerken;

    • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of onzorgvuldig werden behandeld;

    • Men niet heeft gehandeld zoals vermeld in het kopje ‘onderhoudsadvies’ op onze website;

 
Levering en uitvoering

​

  1. KELZI zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen.

  2. Als plaats van levering geldt het adres dat u als klant aan ons kenbaar hebt gemaakt.

  3. KELZI zal geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 60 dagen uitvoeren, tenzij u als klant akkoord bent gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvang u hiervan uiterlijk 60 dagen nadat u de bestelling geplaatst hebt bericht. In dat geval hebt u het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. U hebt geen recht op een schadevergoeding.

  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kun u geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft geen recht op schadevergoeding.

  5. In geval van ontbinding volgens lid 3 van dit artikel zal  het door u betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding terugbetalen.

  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal KELZI zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Dit zal altijd in overleg gebeuren.

 
Betaling

​

  1. De door u verschuldigde bedragen dienen zo snel mogelijk, doch binnen zeven dagen, te worden voldaan.

  2. U hebt de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens direct aan KELZI te melden.

  3. In geval van wanbetaling heeft KELZI behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan u kenbaar gemaakte kosten in rekening te brengen.

 
Klachtenregeling

​

  1. Klachten kunt u melden via info@kelzi.nl KELZI hoort graag van u waaruit de klacht bestaat en doet uiteraard zijn best deze naar volle tevredenheid op te lossen.

  2. Gebreken moeten binnen 7 dagen na het constateren hiervan volledig en duidelijk omschreven worden ingediend via info@kelzi.nl

  3. Bij KELZI ingediende klachten worden binnen een termijn van 7 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt door KELZI binnen de termijn van 7 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

  5. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost zijn hebt u als klant de mogelijkheid om uw klacht door Stichting GeschilOnline te laten behandelen. De uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de klant betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.

  6. Een klacht schort de verplichtingen van KELZI  niet op, tenzij door KELZI schriftelijk anders aangeven.

  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door KELZI, zullen wij de geleverde producten uiteraard kosteloos vervangen of repareren.

 
Geschillen

​

  1. Op overeenkomsten tussen KELZI en u als klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien u woonachtig bent in het buitenland.

  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

bottom of page